مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی

مشارکت مردمی در مسئولیت اجتماعی گامی در راستای توسعه پایدار

مشارکت مردمی در مسئولیت اجتماعی گامی در راستای توسعه پایدار

به گزارش همایش، علی ربانی، کارشناس حوزه مسئولیت اجتماعی درصنعت پتروشیمی در دومین نشست از سلسله نشست‌های همایش ملی مسئولیت اجتماعی دانشگاه و صنعت گقت: صنعت پتروشیمی، به‌عنوان صنعت عمده کشور، نقش مهمی در ارزآوری کشور دارد. تراکم صنایع در منطقه عسلویه منجر شده است علی‌رغم تلاش همکاران، سطح آلودگی بالا باشد. اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه و اهمیت گسترش این ارتباط در حوزه‌های مختلف صنعت نظیر صنایع غذایی، سیمان و … عاملی بر گسترش امید در جامعه و جلوگیری از تخریب محیط زیست می‌باشد.

وی افزود:مدیریت پسماند، چه صنعتی و چه شهری، حرکت بسیار مثبتی بوده است که اخیرا با اجرای پروژه‌های قوی در استان‌های کشور، نظیر خوزستان، ایلام و … موفقیت‌آمیز بوده است. همچنین در صنایع پتروشیمی در زمینه کاهش گازهای فلوئور، کربن و … موفق بوده‌ایم. سرمایه گذاری‌های انجام شده در صنعت عمده کشور (پتروشیمی) و همکاری با سازمان‌های مرتبط در سراسر کشور، مانند بجنورد و تبریز، منجر به فعالیت‌های ارزشمند و نتایج مثبت در زمینه آب بوده است. در بحث حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر پیشگام هستیم و حرف برای زدن داریم. عملکرد فوق‌العاده مبین انرژی خلیج فارس با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در نجات لاکپشت‌های منقار عقابی دستاورد بزرگی است. بحث بانک ژنی مورد حمایت ویژه شرکت‌ها، مخصوصا در جنوب کشور و حوزه خلیج فارس بوده است. در زمینه حفاظت از محیط زیست و مسئولیت اجتماعی، صنعت آماده همکاری و حمایت است.

وی در پایان تاکید کرد:مشارکت مردمی در کنار همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست در راستای پروژه مسئولیت اجتماعی گامی در راستای توسعه پایدار است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

[ultimatemember form_id="13714"]