مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی

نشست هشتم؛ نقد و بررسی سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل

نشست هشتم؛ نقد و بررسی سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های مسئولیت اجتماعی با محوریت نقد و بررسی سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل 6 آذرماه 1402 با حضور مدیر ارشد پایداری و تعامل با ذینفعان شرکت ایرانسل و کارشناسان ومتخصصین حوزه CSR و همچنین کارشناسان و مدیران روابط عمومی برند هایی همچون اسنپ، دیوار، چوپان،رکسان دارا، سن‏‏‏ ایچ، زرین رویا و گروه ماه تاب و نیز مدرسه مدیریت ناول و رسانه مسئولیت اجتماعی به میزبانی مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی برگزار گردید.

امین سرتیپی، ضمن ارائه سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل بیان کرد گزارش فعالیت در زمینه پایداری شرکت و حضور در چنین نشستی، آدم‌هایی مصمم و شرکت‌هایی بالغ می‌طلبد. درک صحیح از مسئله پایداری در کسب و کارها به افراد متخصص و کاربلد نیاز دارد، افرادی که هم به مفاهیم CSR و پایداری اشراف کامل داشته باشند و هم در بطن کسب و کارها بوده باشند، ضعف ها و قوت ها را به چشم خود دیده اند و به خوبی با اتمسفر کسب و کار آشنایی داشته باشند

در ادامه این نشست علی صمیمی، پژوهشگر حوزه پایداری در خصوص گزارش پایداری ایرانسل بیان کرد: سومین گزارش پایداری ایرانسل، یک گزارش کامل و دقیق است که با وجود نقاط قوت بسیار، از نقاط قابل بهبود هم تهی نیست. با توجه به محدودیت های گسترده ای که وجود دارد، ارائه چنین گزارشی نشان دهنده توانایی بالای این تیم است. استفاده از شاخص معتبری همچون ESG از تقاط قوت این گزارش است. وی افزود زمانی که در گزارش پایداری شرکت از اثرات زیست محیطی بحث می‏شود، نباید فقط اثرات مثبت مطرح گردد. ما نیاز مندیم تا با شهامت و با شفافیت از فعالیت هایی که تاثیرات منفی داشته اند،سخن بگویم  و اقداماتی که برای مدیریت این پیامدها انجام داده ایم را گزارش کنیم.

مرتضی سواره، مدیر عامل شرکت طنین سبز آروند ضمن بیان این که تعامل با ذینفعان، مفهومی و عملی بسیار مثبت در راستای توسعه و پایداری است، به موضوع سرمایه گذاری اجتماعی در گزارش پایداری ایرانسل پرداخت و در این خصوص گفت: سرمایه گذاری اجتماعی یعنی شرکت روی یک مسئله اجتماعی سرمایه گذاری می‌کند که بعد سودی در قبال آن دریافت کند. این که آیا چنین مفهومی در حوزه مسئولیت اجتماعی جایگاه درستی دارد یا خیر نیازمند  بحث های بیشتری است.

ندا کردونی متخصص حوزه CSR  در راستای سومین گزارش پایداری شرکت ایرانسل بیان کرد حوزه گزارش پایداری باید عمومی بوده و ممارست داشته باشد. اگر گزارش پایداری به صورت عمومی منتشر نشود یا پیوستگی در انتشار نداشته باشد فایده چندانی نخواهد داشت. وی در ادامه افزود در بررسی گزارش پایداری شرکت، ابتدا  باید شرکت را با خود و سپس با سایر شرکت‌های مشابه و فعال در همان زمینه مقایسه کرد همچنین در متن گزارش ها بهتر است برخی مفاهیم پایه ای شرح داده شود تا مخاطبانی که آشنایی کافی با ادبیات پایداری را ندارند نیز بتوانند فهم مناسبی از گزارش بدست آورند

در پایان حسین محمودی، دبیر نشست و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به حضور بیشتر کارشناسان و متخصصین حوزه CSR در شرکت‌ها اشاره کرد و گقت این حضور پررنگ موجب شکل گیری یک جنبش بسیار مثبت در راستای رشد و پایداری شرکت ها شده است. از سوی دیگر این پژوهشگر حوزه مسئولیت اجتماعی از افزایش استفاده از چارچوبهای تلفیقی در گزارشدهی پایداری خبر داد که در گزارش پایداری ایرانسل نیز مشهود بود. و اشاره کردند که در میان صنایع مختلف، صنایع غذایی مشارکت کمی در تهیه گزارش پایداری داشته‌اند که در نشست‌های بعدی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

[ultimatemember form_id="13714"]