مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی

تشکل‌های مردم نهاد، کلیدی برای فعالیت موفق در عرصه مسئولیت اجتماعی

تشکل‌های مردم نهاد، کلیدی برای فعالیت موفق در عرصه مسئولیت اجتماعی

به گزارش روابط عمومی همایش،ابوالقاسم موسوی، رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان در دومین نشست از سلسله نشست‌های همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت تصریح کرد: اگر دقیق نگاه کنیم متوجه می‌شویم دولت و سازمان‌ها و کشور و مردم، همه در امر مسئولیت اجتماعی غفلت کرده‌اند.جایی که بحث فقر وجود دارد محیط زیست کاملا کنار می‌رود.

وی با طرح این سوال که آیا مسئولیت اجتماعی اجباری است یا داوطلبانه گفت:مسئولیت اجتماعی قطعا امری داوطلبانه است، اما اگر کسی می‌خواهد داوطلبانه فعالیت کند، باید فعالیتش ضابطه‌مند باشد. وی افزود: پیش‌نویس مناسبی برای مسئولیت اجتماعی نداریم. در راستای توسعه مسئولیت اجتماعی، یکی از مهم‌ترین محورها، وجود ضابطه و چهارچوب است. بحث مهم دیگر، وجود مشوق‌ها است. تشکل‌های مردم نهاد نیز کلیدی برای فعالیت موفق در عرصه مسئولیت اجتماعی است.

وی افزود: تبیین موضوع مسئولیت اجتماعی، موضوعی ظریف و حساس است که باید با دقت هرجه بیشتر به آن توجه داشت. همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت پاسخ مناسبی برای آن است. نبود علم و روش‌ها به اندازه کافی، یک کمبود است که امید می‌رود این همایش بتواند به رفع آن کمک کند. این همایش برای تبیین صحیح CSR به دور از شعار، در کنار ریل گذاری صحیح و تبیین ضوابط در کنار شرکت‌ها، شهرداری‌ها و … موقعیتی سازنده، مفید، بسیار مهم و کلیدی است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

[ultimatemember form_id="13714"]