مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی

نبود مشوق‌ها، انگیزه سرمایه‌گذاری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

نبود مشوق‌ها، انگیزه سرمایه‌گذاری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش روابط عمومی همایش،حسن کاوه فیروز؛ رئیس مرکز برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات، بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نیز در دومین نشست از سلسله نشست‌های همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست یک فرآیند اخلاقی است که بر موضوع اقتصاد در اکوسیستم و تعادل این دو دلالت دارد.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی، محیط زیست یک حق بین نسلی عنوان شده است، 4 آسیب کلان در حوزه مسئولیت اجتماعی را عدم همگرایی قوانین پیاپی، نبود ضمانت اجرایی، فقدان قوانین مورد نیاز و ضعف در مشوق ها دانست.

کاوه فیروز با تاکید بر لزوم متقاعد کردن مدیران برندهای موفق اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی محیط زیستی، حلقه مفقوده در این زمینه را نبود مشوق‌های کافی از جمله معافیت‌های مالیاتی بیان کرد.

رئیس مرکز برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات، بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: به زودی سازمان حفاظت محیط زیست به حساب‌های ملی ورود پیدا می کند که به معنای ورود این سازمان به اقتصاد کلان کشور است و می توان از این فرصت برای تقویت حوزه مسئولیت اجتماعی در بحث محیط زیست استفاده کرد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

[ultimatemember form_id="13714"]